Mladoboleslavská Škoda špatně odhadla situaci v Indii
Mladoboleslavská Škoda Auto má nepříjemné problémy na Indickém trhu. Automobilka se totiž vůbec netrefila do odhadů prodejů. Tamější lidé mají v oblibě jízdní kola a tříkolky. Zájem o osobní vozy je tedy velmi nízký.
Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.
V roce 2001 zahájila montáž vozů v Indii. Optimismus společnosti opravdu nechyběl. O 11 let později, tedy za první pololetí letošního roku, tu ale udala jen něco přes 20 000 aut, což ji řadí do spodních příček - na indickém trhu má podíl jen asi 1,5 % a to ještě díky nedávno představené indické verzi Škoda Rapid.
Model Tato e tu prosadil velmi dobře. Za půl roku se prodalo skoro 12 000 aut. Poté následuje Fabia (4300 vozů), Octavia (v Indii se nazývá Laura, 2300 vozů), Superb (1200 vozů) a Yeti (800 vozů).
Hlavní problém byl v tom, že Škoda spoléhala na rychlý ekonomický růst Indie. Příznivé hypotézy se automobilce naplnily například v Číně, kde je významným hráčem na trhu, ale v Indii se nedokáže stále prosadit, zejména proti asijské konkurenci. V Indii totiž lidé z nižších vrstev ještě příliš neutrácejí, vyšší vrstva ale zase nechce jezdit jenom škodovkou.
Zaměstnanci ve dvou indických továrnách začínají být nervózní. Vedení Škody vyzývá všechny k trpělivosti. Zavírat se prý určitě nebude, ale bude potřeba trochu šetřit. Ekonomové automobilky předpovídají, že by se očekávaný růst mohl za současných podmínek nastartovat do konce roku 2020.