Titulní obrázek

Automobilka Škoda Auto má v Číně úspěch. Prodala již 740.000 aut!

Mladoboleslavská Škoda Auto působí v Číně již pět let. Nejdříve začala spolupracovat s výrobním partnerem Shanghai Volkswagen. Vyráběla s ním model Octavia. Dosud se čínským zákazníkům dodalo přibližně 740.000 vozů.

Čína je pro Škodu největším trhem, zhruba čtvrtinu aut ročně automobilka prodá právě v nejlidnatější zemi světa. V současnosti v Číně působí okolo 400 prodejců aut mladoboleslavské značky, v plánech je však zvýšení počtu dealerů na více než 600. Zanedlouho z šanghajské továrny sjede 750.000. automobil značky Škoda. V období let 2007 až 2011 automobilka zvýšila své roční dodávky zákazníkům v Číně zhruba osminásobně. Zatímco v roce 2007 to bylo 27.300 vozů, v roce 2011 dodala značka na čínský trh více než 220.000 vozů.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Mladoboleslavská automobilka v Číně nyní nabízí tři modely – Fabii, Octavii a Superb. Jako první se na čínském trhu objevila Octavia, která je zde nejprodávanějším vozem značky. Fabia měla svou čínskou prodejní premiéru v roce 2008, Superb se na čínském trhu prodává od roku 2009. V roce 2013 uvede automobilka na čínský trh dva nové modely – Rapid a SUV Yeti. Automobilka si slibuje úspěch hlavně od Rapidu.

Automobilka předpokládá, že Rapid trvale upevní a rozšíří dobrou pozici v Číně. Rapid, pro Čínu ve verzi sedan, bude montován v nové továrně na sever od Šanghaje. Yeti bude vznikat přímo v Šanghaji. Kvůli požadavkům čínských zákazníků dostane Yeti prodloužený rozvor. Škoda Auto chce do roku 2018 prodávat 1,5 milionu aut ročně. Tomuto číslu má automobilce pomoci i úspěch na čínském trhu, proto zde chce Škoda rozšířit svoji výrobu a zvýšit své prodeje.