Titulní obrázek

Škoda 1203 odchází do zaslouženého důchodu

Kdo by neznal legendární českou dodávku 1203. Ta se sice pomalu odebírá do svého zaslouženého důchodu. Ovšem, mladoboleslavská Škoda Auto chce vyrábět nové užitkové vozy, čímž se díra po nestárnoucí dodávce zaplní.

Ještě v devadesátých letech nabízela Škoda užitkové verze, odvozené od Felicie pick-up. Vyžilé dodávkové felicie (i jejich předchůdci favority) ovšem už po přelomu tisíciletí nedostaly plnohodnotného nástupce. Řemeslníkům dnes mohou v salonech Škody nabídnout Roomster Praktik, který je však příliš omezen svým původním určením osobního vozu.

Škoda 1203, později TAZ 1500, různého stáří, stadia rozkladu, modifikací i úprav křižuje silnice dodnes. Auto vyvinuté konstruktéry ve Vrchlabí se může pyšnit několika primáty a stále se vyrábí.

Smyslem je vylepšit nabídku pro ty firmy, které ke své činnosti potřebují jak osobní, tak lehká užitková vozidla. Pro ně by totiž bylo výhodné kupovat auta na jednom místě a jezdit s nimi do stejného servisu.

Plán má několik verzí. Ta nejexpanzivnější počítá s nabídkou od relativně malých automobilů pro drobné řemeslníky až po vozidla odpovídající největšímu modelu VW Transporter. Větší modely by se vyráběly v některém specializovaném závodě koncernu VW. Takové továrny má Volkswagen v Hannoveru a Poznani.

Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.

Cestu Škodovky k dodávkám možná v rámci německého koncernu ušlapává Eckhard Scholz, bývalý člen představenstva Škody, který měl na starosti technický vývoj. Ten od loňska šéfuje značce VW Užitkové vozy. Loni totiž Scholz při svém stěhování z Boleslavi do Hannoveru prohlásil, že výroba dodávek a pick-upů by měla v příštích letech růst.