Titulní obrázek

Mladoboleslavská Škoda začne vyrábět vůz pro čínský trh

Mladobeleslavská Škoda Auto vstoupila na čínský trh v roce 2007. Podle statistik je jasné, že se tu automobilce opravdu daří. Jen za začátek tohoto roku prodala již 112 tisíc vozů. Své prodeje jistě ještě navýší sedanem, který se začne od letošního roku vyrábět.

Nejen Volkswagen, ale všechny značky z mateřského koncernu Škody musí do roku 2018 zdvojnásobit prodeje. Bez pořádného kusu z největšího tržního koláče světa to není možné, a tak se inženýři Volkswagen Group stále častěji věnují specifickým potřebám čínských zákazníků.

Jako poslední potvrdila vývoj modelu určeného v první řadě Číňanům mladoboleslavská Škoda. Auto se může objevit i na jiných trzích, prodej v Evropě však není pravděpodobný.

Zatím jen víme, že půjde o malý sedan a jeho výrobu zajistí od roku 2013 továrna společnosti Shanghai Volkswagen Automotive, kterou vlastní napůl VW a čínský výrobce SAIC. Stejný závod už dnes staví modely Fabia, Octavia, Superb i Yeti pro čínský trh.

Škoda zažila rekordní první pololetí, když si proti loňsku polepšila o 20,1 procenta. Mladoboleslavští prodali od ledna do června 454 700 aut. Škoda vstoupila na čínský trh v roce 2007 a nedávno tu pokořila první půlmilion prodaných vozů. Pokud vše půjde jako dosud, k milionové metě je to jen kousek, od začátku letošního roku se v Číně prodalo 112 tisíc škodovek.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Přestože Čína má v plánech celé Volkswagen Group výsadní postavení, značky německého koncernu posilují po celém světě. Škoda zažila rekordní první pololetí, když si proti loňsku polepšila o 20,1 procenta. Mladoboleslavští prodali od ledna do června 454 700 aut.