Titulní obrázek

Mladoboleslavská Škoda zaznamenává rekordní prodeje za rok 2012

I přes celoevropskou ekonomickou krizi Škoda Auto zaznamenává úspěšný rok 2012. Prodeje se vyšplhaly až na 939 tisíc vozů. Nejprodávanějším modelem bylo Citigo.

V Rakousku loni Škoda v prodejích překonala Opel i Ford a stala se po Volkswagenu druhou nejprodávanější značkou v zemi. Situace v této zemi ilustruje, co pro Škodu znamená i mírný růst v době, kdy prodeje řady jejích konkurentů padají.

Automobilka v loňském roce celosvětově prodala 939 tisíc aut, o necelých sedm procent více než v roce 2011. V Německu si firma dál udržuje sedmou pozici za šesticí největších německých automobilek a má dostatečný náskok před francouzskou, korejskou i japonskou konkurencí.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Pozitivní je pro mladoboleslavskou automobilku fakt, že pokud se Opelu a Fordu nepodaří zvrátit pokles prodejů v Německu, Škoda je podle dosavadního vývoje překoná i na jejich domácím trhu. A to již během dvou tří let.

Další plus nyní zažívá nošovický Hyundai i30. V současné době se totiž řadí mezi trojici nejprodávanějších dovážených aut v Německu. Zatím Škoda v Německu prodává více než Hyundai a sesterská Kia dohromady, pokud ale výrazně nezaberou nové modely, budou obě korejské značky Škodu rychle dotahovat.

V západní Evropě se Škodě dařilo i v Británii, Dánsku či Švýcarsku. Automobilka může  tvrdit, že klesala méně než trh. Před propadem značku zachránily dva nové modely. Bez malého Citigo a Rapidu by jí prodeje v západní Evropě klesly o desetinu.

Právě Citigo, které se vyrábí v závodě Volkswagenu v Bratislavě, je tahákem značky na všech trzích, kde se výrazně hledí na emise aut. Patří například mezi nejprodávanější auta v Dánsku, a to společně se všemi třemi modely vyráběnými v kolínském závodě TPCA.