Škoda Octavia III
Na jarním autosalonu v Ženevě bychom se měli dočkat nové generace Octavie. My už dokonce víme, jaké motory budou pod kapotou vozu. Vůz měl mít jen moderní motory, které splní Euro 5 a později i Euro 6.
Základní jednotkou bude přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI, který dorazí s výkonem 86 a 105 koní. Octavia by ale měla být celkově lehčí, takže by mělo auto působit dynamičtěji. Slabší model bude mít jen pětistupňovou převodovku a silnější šestistupňovou. Nad tímto motorem bude další přeplňovaná jednotka, tentokrát motor 1.4 TSI. Ten bude k dispozici ve verzi o výkonu 122 koní, ale později také přijde verze 1.4 TSI ACT o výkonu 140 koní, která umí vypínat dva válce.
Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.
Zajímavý motor 1.4 TSI s přeplňováním turbem i kompresorem v koncernu skončí, jelikož je pro společnost drahý. Dosud nevíme, zda si Škoda Octavia nechá současný motor 1.8 TSI o výkonu 160 koní. Ten by měl být nahrazen modernějším motorem 1.6 TSI. Poté by se nastěhoval i pod kapotu nejen Golfu GTI, ale i Octavie RS. Podle dosud nepotvrzených informací víme, že Golf GTI i Octavia RS pravděpodobně dostane ještě motor 2.0 TSI. V Octavii bude mít přes 200 koní, v Golfu až 250 koní.
Stejně jako příští Golf GTD by i dieselová Octavia RS teoreticky mohla dostat dvakrát přeplňovaný dvoulitrový diesel o výkonu asi 190 koní. Standardní verze se pak spolehnou na motory 1.6 TDI (90 koní) a 2.0 TDI (110 a 140 koní). S diesely bude spojen i pohon všech kol řešený zřejmě opět mezinápravovou spojkou Haldex.