Titulní obrázek

Škoda Octavia Combi GreenLine 1,6 TDI

Ještě letos bude v běžném silničním provozu testována flotila elektromobilů Škoda Octavia Green E Line. Během testování první Škody s čistě elektrickým pohonem chce automobilka zjistit, jak je elektromobil prakticky využitelný, jaká je jeho spolehlivost a bezpečnost. Během vývoje bude Škoda Auto spolupracovat s ostatními značkami koncernu Volkswagen, které mají k sériové výrobě elektromobilů blíže.

Koncernové Audi začne první elektromobily prodávat v následujících dvou letech. Jako první vyjede na silnice elektrické Audi A3 e-tron, následovat bude elektrický sporťák R8 e-tron. Prvním sériovým elektrickým Volkswagenem pak bude VW Golf blue-e-motion, který už německá automobilka pilně testuje. Jeho prodej má začít v roce 2013.

Elektromotor pohánějící Octavii Green E Line se nachází pod přední kapotou, kde nahradil konvenční spalovací motor. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Škoda Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Dojezd na jedno nabití je okolo 150 km. Nabíjení trvá z běžné elektrické sítě s napětím 230 V zhruba osm hodin, je-li k dispozici napětí 400 V, zkrátí se doba nabíjení na polovinu.

Do střechy Octavie Green E Line je integrována fotovoltaická skleněná plocha, Škoda Auto však neuvádí, jak automobil tento zdroj energie využívá. V interiéru jsou běžné žárovky nahrazeny diodami, což má snížit spotřebu elektrické energie.